Skip to main content

Keräilyvirheet minimiin Kasten -varastoautomaateilla

Asiakas: Rtech

Sijainti: Pirkkala, Suomi

Tuotteet: Kaksi Tornado -varastoautomaattia ja TCPlus -varastonhallintajärjestelmä

Maastopyöräilyn erikoisliikeenä toimiva Rtech, tarjoaa pyörien lisäksi varaosia, pyöräilyvaatteita ja muita tarvikkeita – kaikkea pyöräilyyn.

Heidän asiakkaina toimii pyöräilyharrastajat sekä jälleenmyyjäverkosto. Pyöräilyinnostuksen noustessa pyörien ja varaosien myynti kasvoi, jotta kysyntään pystyttiin vastaamaan tarvittiin uusia ratkasuja varastointiin.

 

Kasten ratkaisu

Tornado

Rtech oli yhteydessä jälleenmyyjäämme Niparmiin, joka suunnitteli ja suositteli heille Kasten -varastoautomaattia. Varastoautomaatin avulla keräily tehostuu ja virheidän määrä jää minimiin.  

Varastoautomaatin asennus kävi näppärästi, vaikka tila oli rajallinen. Asiakas oli tehnyt hyvin valmistelut, jotta asennus pystyttiin toteuttamaan suunnitellusti.

Niparmi suositteli asiakkaalle myös TCPlus -varastonhallintajärjestelmää, jonka avulla saldot täsmäävät, raportointi sujuu mutkitta ja keräily tehostuu kun useamman tilauksen voi kerätä samaan aikaan.    

Lopputulos

Pyörien ja varaosien myynti nousi ja Rtech reagoi kasvuun.

Asiakas päätyi hankkimaan Kasten -varastoautomaatin, ja puoli vuotta myöhemmin toisen. TCPlus -varastonhallintajärjestelmä otettiin myös käyttöön.

Tornado with TCPlus - WMSYhdestä automaatista on hyvä aloittaa ja jos tarve vaatii, niin kuin tällä kertaa kävi, Kasten -varastoautomaatteja on helppo hankkia lisää ja ohjelmoida ne samaan järjestelmään. Varastoautomaatit juttelevat windows pohjaisen TCPlus -varastonhallintajärjestelmän avulla keskenään. Varastonhallintajärjestelmän voi liittää myös yrityksen ERP-järjestelmään.

Varastoautomaatteja käyttää moni työntekijä, käyttäjäystävällisyyden ansiosta käyttöönotto sujui onnistuneesti. Keräilyvirheet ovat jääneet minimiin ja se on  Rtechille ylivoimaisesti suurin saatu hyöty, joka näkyy myös yrityksen tuloksessa. Toki myös aikaa säästyy kun tavara tulee ihmisen luo eikä toisinpäin, kertoo Ville Julin.  

Lopputulos on ollut mieluinen.

Niparmin ja Rtechin yhteistyö oli avainasemassa, jotta asiakas sai parhaan mahdollisen lopputuloksen heidän tarpeisiinsa. Positiivisin yllätys on ollut keräilyvirheiden jääminen minimiin – mahtava juttu kaiken muun hyvän lisäksi, toteaa Julin.